silgi üzerine yazma, defter açma, kitap açma, ufak kağıtlara yazma, yarım daire kağıtlara yazıp sıra altına raptiyeleme (ama çekmem o ayrı konu...)
en güzeli elinizi hilal şeklinde başınıza koyup, yanınızdaki sıra arkadaşınıza bakmaktır. tek dezavantajı 2-3 ay aynı yöntemle devam edince şaşı olma riskidir.
siyah transparan defterler vardır. bu defterlerin ilk sayfasına tüm bilgiler yazılır. sonra oturduğunuz sıra bozuk,pürüzlü bir sırayla değiştirilir. öğretmen gelip kağıtları dağıtınca, "ööretmenim sıram bozuk altına bir şey koyabilir miyim?" denir. ve o defter çıkartılıp konulur. kopya çekilir.
dezavantajı: "kalk madem şu ön sıraya geç yavrucuğum"
sira arkadasiniz disi ise bacagina kopya yazar okursuzunuz.
dezavantaji: kiz arkadasiniz "oh$$" diyip kopyalara ellemenize bir anlam veremeyip ciglik atabilir.
kız öğrencilerin en çok kullandıkları yöntem yazın bacağa yazmak iken, kışın külotlu çorap giyildiği için tayta kağıt sıkıştırmaktır. bir kağıda yazılan bilgiler etek altına giyilen tayta sıkıştırılır ve öğretmen başka bir şeyle meşgul iken bir güzel çekilir.
dezavantajı: giyilen tayt özellikle kalorifer yakınında oturuyorsanız bacaklarınızı pişirebilir. ayrıca kopyaları 1 ders önce hazırlayıp teneffüs'e çıkma gafletinde bulunmayın. ayağa kalkınca etek yukarı çıkacak ve kopyalar görünecektir.
eğer sınav test biçimdeyse karşı sıradaki arkadaşla işaretleşme yoluyla anlaşılır.
şöyle ki
baş parmak a şıkkıyla başlar ve parmakların sırasıyla b c d e olarak gider.
soru sayısı ise yine ellerle işaret edilir. eger iki basamaklıysa onlar basamagı dudakların rahat okunabilmesi için hecelenir birler basamagı parmaklarla gosterilir.
dezavatajı: parmakları karıştırmak ve ya şaşırmaktır
kasılır ve ince uzun kağıtlara ufak ufak yazılır ,minik rulolar halinde eteğin plilerine sıkıştırılır
ya da ey bi ci di i ef ci* formatında sıranın üstüne döşenir. formika tek kişilik sıralar için sınavın ingilizceden olmaması koşulu ile idealdir, kurşun kalemle yazılır ki hem parlasın rahat okunsun, hem sonra silinip yeni sınavlara yelken açılsın.
1. cep telefonunun sadece hesap makinesini kullancam diye hocaya söz wermek ve bu sözü tutmamak..
2. irice bi arkadaşın arkasına oturum, yeri geldiği zaman kitap açmak
3. irice 2 arkadaşına arkasına geçip arka taraftaki kopya trafiğinden sebeplenmeye çalışmak
4. uç kutusunun içine yazılan cevapları (test olması daha iyi tabi sınavın), uç isteme bahanesiyle almak
5. yandaki arkadaşı dürtmek
siraya yazmak" diye bir sey vardir, en geleneksel ve güvenilir yöntemlerden biri kabul edilir.
hatta final sinavina girdiginizde, ikinci vizede yazdiginiz formülleri siranin üstünde öyle size bakarken görüp duygulanmak diye bir sey de vardir.
hele bir de ikinci vizenin konulari finale dahilse, bu duygu bayram sevincine dönüsür.
test sınavlarında her şıka bi isim verin.$öyle:
a-çok kolay
b-kolay
c-zor değil be!
d-zor
e-çok zor
sınavda hocayla muhabbet eder gibi derdinizi anlatın.$öyle:
-hocam!3.soru nasıl bi$ey,ben anlamadım?
oradan soruyu yapan*bi arkada$ınız
-oolum o soru çok kolay bee! der ve o sorunu a şıkkı olduğunu anlarsınız.